. 6MBI450U-120-02 to wysokowydajny moduł zasilania IGBT produkowany przez Mitsubishi Electric.Ma napięcie znamionowe 1200 V i prąd znamionowy 450A, zaprojektowany specjalnie do zastosowań przemysłowych o dużej mocy i wysokiej wydajności.Ma sześcioosobowy zintegrowany pakiet z wbudowanymi diodami i termistorami do odzyskiwania odwrotnego, obsługujące szybkie operacje przełączania.Jest szeroko stosowany w przemysłowych napędach silnikowych, falownikach, zasilaczach nieprzerwanych (UPS) i innych urządzeniach do konwersji dużej mocy.Niskie straty przewodzenia i wysoka niezawodność sprawiają, że jest szczególnie odpowiednia do scenariuszy o wysokim obciążeniu i długoterminowym stabilnym operacji.
Wysokie napięcie i wysoka pojemność prądu: Moduł ma napięcie kolektora-emitera (VCES) 1200 V oraz ocenę prądu kolektora (IC) 450A, odpowiedni do zastosowań o dużej mocy.
Wydajność przełączania szybkiego: zaprojektowana do obsługi szybkich operacji przełączania, dzięki czemu idealnie nadaje się do aplikacji wymagających szybkiej reakcji.
Napięcie: przyjmuje projekt napięcia dla łatwej integracji z istniejącymi systemami.
Struktura modułu o niskiej indukcyjności: Projekt modułu ma niską charakterystykę indukcyjności, zmniejszając niepotrzebny szum elektryczny i poprawiając ogólną wydajność.
Opakowanie wielofunkcyjne: zawiera sześcioosobową zintegrowaną pakiet odpowiednią do napędów silnikowych, wzmacniaczy serwo i innych różnorodnych aplikacji.
Wbudowany termistor: Moduł zawiera wbudowany termistor do monitorowania temperatury w czasie rzeczywistym, zwiększania niezawodności systemu i bezpieczeństwa.
Wysoka niezawodność: zaprojektowana w celu spełnienia standardów przemysłowych, dzięki czemu nadaje się do aplikacji wymagających nieprzerwanych zasilaczy i maszyn przemysłowych.
Prąd kolekcjonera napięcia zerowej (ICES): Prąd upływu w stanie poza stanem jest minimalny, o maksymalnej wartości 3,0 mA, zapewniając niskie zużycie energii.
Prąd przecieku bramki (IGES): Prąd wycieku bramki wynosi maksymalnie 600 Na, powodując znikome utratę mocy w obwodzie kierowcy.
Napięcie progowe bramki (VGE (TH)): Napięcie progowe ma typową wartość 5,5 V, zapewniając niezawodne przewodzenie z napięciami napędowymi wyższą niż ta wartość.
Napięcie nasycenia kolektora-emitera (VCE (SAT)): Napięcie nasycenia zmienia się w zależności od temperatury, przy niskiej wartości zaprojektowanej w celu zwiększenia wydajności modułu.
Pojemność wejściowa (CI): Pojemność wejściowa wynosi 50 NF, wpływając na zachowanie ładunku i rozładowania napędu bramki i prędkość przełączania.
Czasy włączania i wyłączenia (TON/Toff): Szybkie czasy przełączania (ton = 0,21 μs, toff = 0,60 μs) poprawia wydajność, ale wymagają kontroli EMI.
Napięcie do przodu (VF): Napięcie do przodu diody odzyskiwania do tyłu jest stosunkowo niskie (typowa wartość 2,05 V), zmniejszając straty przewodzenia.
Odwrotne czas odzyskiwania (TRR): Odwrotny czas odzyskiwania wynosi 0,37 μs, pomagając zminimalizować straty przełączania i szum EMI.
Charakterystyka oporności (R): Moduł ma niską oporność wewnętrzną, zapewniając minimalne straty przewodzenia przy wysokim prądu.
Parametr termistora (wartość B): Wartość B (3305) termistora jest wykorzystywana do monitorowania temperatury w czasie rzeczywistym w celu ochrony modułu.
Możliwość obsługi wysokiej mocy: z prądem znamionowym 450A i napięciem 1200 V, nadaje się do zastosowań o dużej mocy.
Niskie straty przewodzenia: Niskie napięcie nasycenia emitera-emitera (VCE (SAT)) zmniejsza straty przewodzenia, poprawiając wydajność systemu.
Wydajność przełączania szybkiej: zaprojektowana do szybkich operacji przełączania, dzięki czemu nadaje się do aplikacji o wysokiej częstotliwości.
Zintegrowane funkcje ochrony: wbudowana nadmierna temperatura i nadmierna prąd ochrony zwiększają niezawodność systemu.
Wysokie Wymagania dotyczące zarządzania termicznego: Ze względu na wysoką gęstość mocy konieczne jest skuteczne zarządzanie termicznie do rozproszenia ciepła podczas pracy.
Złożony obwód napędu: wymaga precyzyjnych obwodów napędu i ochrony, dodając złożoność projektowania.
Wysoki koszt: W porównaniu z urządzeniami o niskiej mocy koszt modułu jest wyższy, co może wpływać na ogólny koszt systemu.
Falownik do napędów silnikowych: używany do kontrolowania prędkości i momentu obrotowego silników prądu przemiennego, osiągając wydajną konwersję mocy.
Wzmacniacze napędu Servo i DC: zapewnia precyzyjną kontrolę ruchu i dużą prędkość reagowania w systemach serwo.
Zasilanie nieprzerwane (UPS): Zapewnia ciągłe zasilacze do krytycznych sprzętu podczas przerwy zasilania, oferując stabilne wsparcie zasilania.
Sprzęt przemysłowy: służy jako podstawowy komponent konwersji mocy w sprzęcie o wysokiej wydajności i wysokiej wydajności, takich jak maszyny do spawania.
2025-01-10
2025-01-09
6MBI450U-120-02 jest stosowany przede wszystkim w przemysłowych napędach silnikowych, wzmacniaczach napędu AC i DC, falownika i innych urządzeniach do konwersji o dużej mocy.
Zapewnij dobry kontakt termiczny między modułem a ciepłem, użyj smaru termicznego, aby zmniejszyć opór termiczny i postępuj zgodnie z zalecanymi specyfikacjami momentu obrotowego producenta do montażu w celu osiągnięcia skutecznego rozpraszania ciepła i stabilności mechanicznej.
Zaleca się użycie napięcia napędu bramkowego ± 15 V, aby zapewnić całkowite przewodnictwo i wyłączenie IGBT.Rezystancja bramy powinna równoważyć prędkość przełączania i zakłócenia elektromagnetyczne (EMI), zwykle około 1,1Ω, ale należy ją zoptymalizować pod kątem określonego zastosowania.
E-mail: Info@ariat-tech.comHK TEL: +00 852-30501966DODAJ: Rm 2703 27F Ho King Comm Center 2-16,
Fa Yuen St MongKok Kowloon, Hongkong.